ODGOJNO-OBRAZOVNI RAD


U skladu s Nacionalnim kurikulumom za rani i predškolski odgoj i obrazovanje, u radu s djecom, poticati ćemo razvoj temeljnih kompetencija za cjeloživotno učenje, koje je obrazovna politika RH prihvatila iz Europske unije, a to su:

1. Komunikacija na materinskom jeziku

2. Elementarna komunikacija na stranim jezicima

3. Matematička kompetencija i osnovne kompetencije u prirodoslovlju i tehnologiji

4. Digitalna kompetencija

5. Učiti kako učiti

6. Socijalna i građanska kompetencija

7. Inicijativnost i poduzetništvo

8. Kulturna svijest i izražavanje

9. Motoričke kompetencije

Sadržaj programa nije moguće unaprijed propisati. Suvremeni pristup ističe spontano, situacijsko učenje kroz igru, doživljaje i bogate poticaje, a ne poučavanje kroz sadržaje koji su strogo strukturirani i vođeni te unaprijed propisani (www.azoo.hr).


Osnovne zadaće programa provode se u kreativnom, multisenzornom okruženje za igru (učenje), koje omogućuje angažiranje različitih osjetila, likovno i drugo kreativno izražavanje. Ono će biti obogaćeno poticajima koji izazivaju dječje čuđenje i interes za istraživanje: efekti svjetlosti i sjene, različite teksture, mekoće, težine, čvrstoće, kontrasti, bogatstvo neoblikovanih materijala (Slunjski, 2015).

Osnovne zadaće programa:

  • upoznavanje (i primjena) s likovnim materijalima: olovka, ugljen, kreda, boje u prahu, pero, kistovi, tinta, pastele, flomaster, kemijska olovka, naliv-pero, akrilne boje, akvarel boje, tempere, ljepilo, različite vrste papira, tekstil, spužvice, glina, glinamol, plastelin, žica, drveni štapići, trska, drvo, kamenčići, školjke, gips, pedagoški neoblikovani materijal;
  • upoznavanje i primjena raznih likovnih tehnika:
  • plošno oblikovanje: crtačke, slikarske, grafičke tehnike (osim uobičajenih klasičnih tehnika, slikanje prstima i rukama, slikanje puhanjem, slikanje mrljama, slikanje prskanjem, spužvama, krpicama, špagom, otiskivanjem, preklapanjem, ukrašavanje odjeće)

prostorno-plastične tehnike: kiparske i tehnike građenja (naglašavanje reljefnosti, rješavanje problema kontrasta punog i praznog, jednostavnog i složenog prostora, odnos volumena i prostora

© 2021. Dječji vrtić Gajnice , Hrvatskih iseljenika 6 10 000 Zagreb, Hrvatska,
Poseban program poticanja cjelovitog razvoja djeteta kroz likovnost 
Izradio Webnode
Izradite web-stranice besplatno! Ova web stranica napravljena je uz pomoć Webnode. Kreirajte svoju vlastitu web stranicu besplatno još danas! Započeti