ODGOJNO-OBRAZOVNI RAD
U skladu s Nacionalnim kurikulumom za rani i predškolski
odgoj i obrazovanje, u radu s djecom, poticati ćemo razvoj temeljnih
kompetencija za cjeloživotno učenje, koje je obrazovna politika RH prihvatila
iz Europske unije, a to su:
1. Komunikacija na materinskom jeziku
2. Elementarna komunikacija na stranim jezicima
3. Matematička kompetencija i osnovne kompetencije u prirodoslovlju i tehnologiji
4. Digitalna kompetencija
5. Učiti kako učiti
6. Socijalna i građanska kompetencija
7. Inicijativnost i poduzetništvo
8. Kulturna svijest i izražavanje
9. Motoričke kompetencije
Sadržaj programa nije moguće unaprijed propisati. Suvremeni pristup ističe spontano, situacijsko učenje kroz igru, doživljaje i bogate poticaje, a ne poučavanje kroz sadržaje koji su strogo strukturirani i vođeni te unaprijed propisani (www.azoo.hr).
Osnovne zadaće programa provode se u kreativnom, multisenzornom okruženje za igru (učenje), koje omogućuje angažiranje različitih osjetila, likovno i drugo kreativno izražavanje. Ono će biti obogaćeno poticajima koji izazivaju dječje čuđenje i interes za istraživanje: efekti svjetlosti i sjene, različite teksture, mekoće, težine, čvrstoće, kontrasti, bogatstvo neoblikovanih materijala (Slunjski, 2015).
Osnovne zadaće programa:
- upoznavanje (i primjena) s likovnim materijalima: olovka, ugljen, kreda, boje u prahu, pero, kistovi, tinta, pastele, flomaster, kemijska olovka, naliv-pero, akrilne boje, akvarel boje, tempere, ljepilo, različite vrste papira, tekstil, spužvice, glina, glinamol, plastelin, žica, drveni štapići, trska, drvo, kamenčići, školjke, gips, pedagoški neoblikovani materijal;
- upoznavanje i primjena raznih likovnih tehnika:
- plošno oblikovanje: crtačke, slikarske, grafičke tehnike (osim uobičajenih klasičnih tehnika, slikanje prstima i rukama, slikanje puhanjem, slikanje mrljama, slikanje prskanjem, spužvama, krpicama, špagom, otiskivanjem, preklapanjem, ukrašavanje odjeće)
prostorno-plastične
tehnike: kiparske i tehnike građenja (naglašavanje reljefnosti, rješavanje
problema kontrasta punog i praznog, jednostavnog i složenog prostora, odnos
volumena i prostora